Online Marketing Blog

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van online marketing en abonneer je op ons blog! Je ontvangt met regelmaat artikelen die betrekking hebben op SEO, SEA, Social Media, Conversie, Google Analytics en nog veel meer.
Langere Meta Descriptions, voordeel of nadeel?

Langere Meta Descriptions, voordeel of nadeel?

20 februari 2018
In november 2017 heeft Google aanpassingen doorgevoerd in de zogenaamde search results snippets. De lengte van de Meta Description tag (meta omschrijving) is vergroot van 160 tot maximaal 320 karakters. De vraag is wat de echte impact hiervan is op het gedrag van gebruikers (zoekers) in de zoekresultaten.
Lees verder ››
Google en Mozilla stimuleren het gebruik van https

Google en Mozilla stimuleren het gebruik van https

23 december 2016
Stap over van http naar https! Dat is de boodschap, geheel terecht natuurlijk, van internetbedrijven als Google en Mozilla.
Lees verder ››
De Google search index wordt een mobile first index

De Google search index wordt een mobile first index

14 november 2016
Op Pubcon, het Search Engine Marketing congres in Las Vegas van 13 oktober jl., werd duidelijk dat Google haar zoekmachine index gaat aanpassen. De zoekresultaten in de Google index zijn sinds de introductie van de zoekmachine (september 1997) gebaseerd op informatie uit webpagina’s zoals deze werden getoond op een desktop.
Lees verder ››
Waarom een leuke 404 pagina?

Waarom een leuke 404 pagina?

04 oktober 2016
Helaas komt het nog weleens voor dat er een pagina op je website niet meer bestaat. Beter gezegd de pagina op dat adres (de URL) bestaat niet meer. Soms is de pagina verplaatst, maar soms ook verwijderd. Of een bezoeker typt gewoon een verkeerde URL in of klikt op een link vanaf een andere pagina en de link heeft nog de oude URL geconfigureerd. Je bezoeker krijgt dan een 404 melding in beeld. 
Lees verder ››
Webpagina\'s met pop-ups worden gedevalueerd in zoekresultaten op mobiel

Webpagina\'s met pop-ups worden gedevalueerd in zoekresultaten op mobiel

23 augustus 2016
Zoals bekend optimaliseert Google haar zoekresultaten regelmatig via haar algoritme updates. Zaken als snelheid, relevante en content zijn in het bijzonder belangrijk voor de zoekmachine gigant. Haar nieuwste update heeft betrekking op de pop-ups op mobiel.
Lees verder ››
Laat het ons weten, we horen het graag.
stuur een bericht ››

BLIJF OP DE HOOGTE!

Hou je van interessante berichten over alles wat te maken heeft met online rendement? Vul hieronder je naam en e-mail in, en ontvang de berichten maandelijks in je mailbox!
Typ bovenstaande code over.