Webpagina's met pop-ups worden gedevalueerd in zoekresultaten op mobiel

Webpagina's met pop-ups worden gedevalueerd in zoekresultaten op mobiel

23 augustus 2016
Zoals bekend optimaliseert Google haar zoekresultaten regelmatig via haar algoritme updates. Zaken als snelheid, relevante en content zijn in het bijzonder belangrijk voor de zoekmachine gigant. Haar nieuwste update heeft betrekking op de pop-ups op mobiel.

De pop-ups op mobiel worden in de praktijk nogal eens als storend ervaren op mobiel. De pop-up wordt voor de pagina waar het om gaat getoond en verbergt hierbij de achterliggende content. Die content bevat het antwoord op een zoekopdracht en dit is natuurlijk waar het Google om gaat. Vandaar dat deze, vaak opdringerige, pop-ups worden aangepakt in de volgende update van het zoekmachine algoritme. Hetzelfde geldt voor pop-ups die moet worden weg geklikt voordat de echte content kan worden gelezen. De wijzigingen worden echter pas in januari 2017 doorgevoerd in het algoritme.

Welke pop-up's zijn wel toegestaan?

Niet alle pop-ups worden echter aangepakt in deze update voor de mobiele zoekresultaten. Pagina’s met kleine pop-ups die alleen zichtbaar zijn aan de bovenkant van de pagina en pop-ups zoals als het valideren van iemands leeftijd zijn nog gewoon toegestaan en vormen geen belemmering voor de ranking in de mobiele zoekresultaten.

Hieronder enkele voorbeelden van pop-ups die wel zijn toegestaan:

Voorbeelden van pop-up's die volgens Google zijn toegestaan in de mobiele zoekresultaten

 
Laat het ons weten, we horen het graag.
stuur een bericht ››

BLIJF OP DE HOOGTE!

Hou je van interessante berichten over alles wat te maken heeft met online rendement? Vul hieronder je naam en e-mail in, en ontvang de berichten maandelijks in je mailbox!